קיומה של רשת האינטרנט היא המזל הטוב ביותר של העסקים הקטנים לדורות. מעולם ערוצי שיווק ופרסום של קהל המונים לא היה נגיש כל כך לבעלי עסקים קטנים שתקציבי הפרסום והשיווק שלהם, אם קיימים בכלל, יכולים להשיג את התפוצה שהאינטרנט מאפשרת כיום. ללא ספק מהפכה.
מה שעוד יותר מדהים הוא שהשיווק והפרסום האלו יכולים להיות באופן עצמאי לחלוטין, לרבות שטחי הפרסום שלהם, זאת תוך שימוש בפלטפורמה ובמאפיינים הייחודיים של הרשת.
בשורה התחתונה, במעט מאד תקציב ולעיתים ללא תקציב בכלל, אף על פי שמשאבים כן ידרשו כמו זמן וכישרון, שיווק באינטרנט נגיש לעסקים בכל סדרי הגודל וזאת בשורה מהפכנית ביותר. אז מה האפשרויות שעומדות לרשותכם?
3 דרכים מובילות של שיווק באינטרנט
עבור עסקים קטנים עם תקציב נמוך יש שלוש אפשרויות מרכזיות לבצע שיווק באינטרנט ולמקסם את האפשרויות שעומדות לרשותם תוך שהם מגדילים מכירות, מגדילים את הרווחים, מגדילים את רשימת הלקוחות וגדלים רק על בסיס פעילות דיגיטלית שעם הזמן הופכת גם לאוטומטית בחלקים לא מבוטלים שלה.
- קידום אתרים- קידום אתרים הוא החלק המרכזי והחשוב ביותר של שיווק באינטרנט והוא גם מספק את התמורה המשמעותית ביותר מהפעילות השיווקית. קידום אתרים הוא השקעה לטווח הארוך וגם ההחזר שלה מתחיל לקבל ביטוי תוך שנה בממוצע, יחד עם זאת, קידום אתרים הוא מה שיהפוך את האתר שלכם לנכס מניב לשנים רבות קדימה.
- קידום ממומן- במקום או בנוסף לקידום אורגני, שיווק באינטרנט נעשה באופן מהיר ויעיל באמצעות קידום ממומן אשר דורש תקציבים נמוכים מאד ומספק חשיפה גדולה ביותר ובכך מאפשר לא רק למתג את העסק אלא ממש לאסוף לידים ולהמיר אותם למכירות, ברמה היומיומית. ישנם מגוון של מוצרים ושירותים שבטווח הקצר השקעה בקידום ממומן תהיה יעילה יותר עבורם אפילו מקידום אתרים אורגני ויחד עם זאת במסגרת מערך שיווק באינטרנט SEO זה משהו שאתם רוצים להמשיך ולהשקיע בו תמיד.
- רשתות חברתיות- כלי נוסף שהוא נגיש יחסית מבחינה תקציבית ויעיל מאד מבחינה שיווקית הוא השימוש ברשתות החברתיות ושיווק באמצעותן הן באופן ממומן והן באופן ויראלי תוך שימוש במובילי דעה והענקת תמריצים הולמים.
לסיכום, ישנו מגוון של דרכים לעשות שיווק באינטרנט באופן יעיל ומהיר, גם בתקציבים קטנים מה שהופך את הרשת לגן עדן אמתי עבור עסקים קטנים, עצמאיים ומי שאין לו תקציבי ענק להוציא.