אינסטגרם או יוטיוב: מה יותר משתלם?

שתף את המידע!

ניתן לראות כי שיווק ברשתות החברתיות יכול לקחת את המכירות באתר שלך לגבהים חדשים, לכן בוודאי שאלת את עצמך שאלה מתבקשת – באיזו פלטפורמה כדאי להשקיע? אם קשה לך למצוא תשובה חד משמעית, כדאי לדעת שאינך לבד במערכה – אנשי שיווק דיגיטלי מובילים בתחום מנהלים ויכוחים סוערים בדיוק על השאלה הזו. מצד אחד, יוטיוב עולה בפופולריות שלה משנה לשנה וכלי השיווק והאפשרויות הגמישות שלה נעשים יותר ויותר מגוונים. ההזדמנויות ממש אינסופיות. מצד שני, מחקרי שיווק בינלאומיים מראה שרוב תקציבי השיווק היום ברשתות החברתיות מושקעים בגיוס משפיענים לקידום מוצרים באינסטגרם. אז מהי הדרך המנצחת כדי להפוך את המוצרים והשירותים שלך לטרנד החם הבא? כאן נסקור כמה מהיתרונות הבולטים של שתי הרשתות הפופולריות ונבחן מהי הדרך הנכונה ביותר עבור המותג שלך.

אינסטגרם לעומת יוטיוב במספרים

לפני שניכנס להשוואה איכותנית בין הפלטפורמות, שווה לעצור לרגע ולבדוק איך ההבדל בין הפלטפורמות בא לידי ביטוי בנתונים בשטח. אלו כמה נתונים סטטיסטיים אל פוטנציאל השיווק של כל אחת מהרשתות.

אינסטגרם

מספר משתמשים: למעלה ממיליארד איש

שיעור מעורבות ממוצע: 3%

מספר הלייקים הממוצע בחשבונות משפיענים: 1,542

יוטיוב

מספר משתמשים: מעל 2 מיליארד איש

שיעור מעורבות ממוצע: 18%

מספר הצפיות הממוצע בסרטוני משפיענים: 24,343

במבט ראשון, נראה שהקרב הוכרע עוד לפני שהתחיל. יוטיוב היא לא רק פלטפורמה הרבה יותר גדולה אלא גם בעלת שיעורי מעורבות גבוהים בהרבה. עם זאת, חשוב שנזכור עובדה חשובה – יוטיוב רלוונטית לך רק אם סרטונים הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק שלך. אם מדובר במדיום של רלוונטי לארגון שלך, יהיה לך קשה מאוד לממש את הפוטנציאל הזה. כשזה מגיע לשיווק באמצעות וידאו, אין ספק שיוטיוב היא המנצחת. עם זאת, הגמישות של אינסטגרם יכולה להרחיב את האפשרויות שלך.

אז איזו רשת מתאימה לקמפיין הבא שלך?

בדרך לבחירת הקמפיין המנצח, חשוב לקחת בחשבון שלושה מדדים מרכזיים:

  • שיעור המעורבות – המעורבות הפוטנציאלית שניתן להפיק מהקהל הרלוונטי שלך. כלומר, כמות הלייקים והתגובות שנפיק מכל פוסט.
  • רלוונטיות – כמה מלקוחות היעד שלך ניתן למצוא אותם בפלטפורמה זו. על ידי מחקר קהלים קפדני נוכל לוודא באיזו פלטפורמה מחפשים את השירותים והמוצרים שלנו ואיפה הקהל האידיאלי שלנו אוהב להסתובב.
  • חשיפה – מספר המשתמשים שניתן להגיע אליהם עם התוכן שלנו בפלטפורמה. בין אם מדובר במספר המתעניינים בשירותים והמוצרים או כמות העוקבים של המשפיענים או ערוצי התוכן שאנו מתכוונים לשתף איתם פעולה, מדידה מדויקת של היקף החשיפה היא חיונית לבחירה בפלטפורמה הנכונה.

מה הופך את YouTube לפלטפורמה האידיאלית?

כפי שכבר הזכרנו, ליוטיוב יש בסיס משתמשים שעומד על כ-2 מיליארד איש. סרטוני יוטיוב הם מקור מידע יקר ערך היום לכל מי שמתעניין בתחומים כמו יופי וטיפוח, כושר, אוכל, תיירות ועוד מגוון ענפים אחרים. זו פלטפורמה אידיאלית לתוכן באיכות גבוהה, ששומר על רלוונטיות לאורך זמן. אם הארגון שלך מייצר תוכן שאינו תלוי רק בקמפיין ספציפי או מוצר מוגבל, אין ספק שתוכן ביוטיוב יאפשר לך להגביר את החשיפה למידע ארוך הטווח שלך.

כמובן שכדאי לקחת בחשבון שעלויות ההפקה יקרות בהרבה מאשר ייצור תמונות מעוצבות ובוודאי שהרבה יותר מאשר תוכן כתוב. סטורי באינסטגרם יהיה זול בהרבה מהפקת סרטון שישיג הרבה צפיות ביוטיוב. מצד שני, התמורה שנקבל עשויה להיות גבוהה בהרבה. כמובן שהתוכן בסטורי מוגבל בזמן וקצר מועד ולכן, מדובר בפתרון שמתאים לתוכן שונה לחלוטין.

ולמה לשווק באינסטגרם?

מה יותר טוב ממודעה מקידום ממומן ביוטיוב? ובכן, על פי הנתונים – פרסום ממומן באינסטגרם. לא רק שניתן לצרוך את הסרטונים האלה במהירות, הם זולים יותר להפקה, נגישים ונוטים להפוך לטרנד הרבה יתר בקלות. זו פלטפורמה בעלת פוטנציאל ויראלי גבוה בהרבה והיא אידיאלית עבור משתמשים שאין להם זמן לצפות בסרטונים ארוכים. לכן, חשוב שנאפיין היטב את קהלי היעד שלנו וככל שהרוכש הפוטנציאלי שלנו הוא צעיר או בעל אורח חיים עמוס, ייתכן מאוד שחוויית האינסטנט של אינסטגרם היא בדיוק מה שהמותג שלך חיפש. בהתחשב בעובדה שאינסטגרם מאפשרת פרסום של מגוון רחב בהרבה של תוכן, סביר מאוד להניח שיותר עסקים יוכלו למצוא בה את עצמם.

קרדיט תמונה PIXABAY