חנויות אינטרנטיות
בשנים האחרונות הוקמו אלפי חנויות אינטרנטיות בארץ ובעולם. בחנויות האלו אפשר לרכוש כל מוצר ולקבל אותו במשלוח הביתה או לנקודת איסוף קרובה כמו בית הדואר או אחת מהחנויות שעוסקות בכל שכונה ובכל יישוב. שיטה זו של חנויות למכירת פריטים בכל תחום קידמה באופן משמעותי את כל מערך המכירות ב – on line לעומת מכירות ב off line שהיו המציאות עד לפני כמה שנים. בעבר כל מי שרצה לרכוש בגדים, מוצרי חשמל, גאדג'טים, רהיטים, צעצועים, ספרים ועוד, הגיע לקניון או למרכז מסחרי אחר, בחן את האופציות הקיימות ובסופו של דבר קנה את המוצר המתאים ביותר עבורו לכל מטרה.
לעומת זאת היום אפשר לשבת בנוחות מרבית בבית, במשרד, ברכבת או בכל מקום אחר ולגלוש באתרי אינטרנט רבים, כדי למצוא מוצרים שרוצים לרכוש. כך לקוחות פוטנציאליים רבים מעדיפים לגלוש ולא לצאת בחום או בקור אל הכבישים הסואנים ואל הקניונים המרוחקים אלא לשבת בנוחות מקסימלית במזגן וליהנות מהגלישה ומתוצאותיה. הם נכנסים אל אתרים המציעים לדוגמה צעצועים, ספרי ילדים, מייבשי כביסה, מגפיים לנשים, ביגוד לנשים ועוד. הבהירות באתרי האון ליין היא רבה ולכן קל מאד לראות את הפריט המוצע, מהו גודלו, מהם מרכיביו, צבעיו ומידותיו. עם הזמן הלקוחות החלו לגלות מומחיות באופן ההתנהלות באתרים האלו ולכן הם מבצעים הזמנות רבות ונהנים בכל פעם שמגיע משלוח חדש.
חנויות אינטרנטיות בעת מגפת הקורונה
הפריחה הגדולה של חנויות אינטרנטיות התגברה מאד בתקופת מגפת הקורונה. כאשר התושבים לא יכלו לצאת כמעט מבתיהם בתקופת הסגר, הם חיפשו אלטרנטיבות והשירות on line היה האופציה הטובה והנוחה ביותר. עד תקופת הקורונה, הישראלים הזמינו בעיקר ביגוד והנעלה באתרים רבים בארץ ובחו"ל ומשלוחים שוטפים מרשתות השיווק. אך במצב הייחודי ששרר הם החלו לרכוש כל מוצר שהיה נחוץ להם באחת מהחנויות האינטרנטיות. הם בחנו את האפשרויות לגבי כל מוצר שהם רצו לרכוש בכמה חנויות און ליין ובסופו של דבר ביצעו את הקנייה.
מערכות לוגיסטיות מתוחכמות
הנהירה הרבה של הלקוחות לאופציה של חנויות אינטרנטיות נמשכה לאורכה של כל תקופת הקורונה וגם לאחריה. לאור זאת נדרשו האתרים האלו להתאים את הלוגיסטיקה שלהם לדרישה המוגברת. אתרים רבים עברו לליקוט מהיר ויעיל באמצעות רובוטים ולאחר מכן אריזה מהירה, הנפקת חשבונית והעברת הארגז לשילוח.
מחלקת הלוגיסטיקה פיתחה מערך של היסעים לכל רחבי הארץ על פי ימי חלוקה למיקומים השונים וזאת כדי שכל לקוח יקבל מוקדם ככל האפשר את החבילה שלו.
תקשורת עם הלקוחות
התקשורת עם הלקוחות של חנויות אינטרנטיות מתבצעת במלוא השקיפות. הלקוח מקבל הודעה על כך שההזמנה התקבלה, לאחר מכן שכל הפריטים לוקטו והמשלוח ממתין להפצה. השלב הבא הוא העברת הודעה על מועד מסירת החבילה ואפשרויות השילוח. כך הלקוח יודע בכל נקודת זמן מתי יגיע הארגז עם המוצרים לביתו.