קידום ממומן של אלופים: האם לבחור בפייסבוק או גוגל?

שתף את המידע!

לפני שמחליטים האם לבחור להשקיע את התקציב שלנו בקידום אורגני או קידום ממומן או שבכלל ללכת לרשת החברתית ולהשקיע אותו בפייסבוק יש להבין קודם מה עושה כל אחד מהכלים האלו ולבחון את הביצועים של הכלים ביחס לעסק, המוצר והשירות שאנחנו מעניקים. למעשה, אין תשובה אחד נכונה והפתרון רלוונטי לסוג העסק, השירות וקהל הלקוחות.

בכל מקרה על פי רוב התוצאה הטובה ביותר מקובלת תוך שילוב של קידום ממומן, קידום אורגני ושיווק ברשתות החברתיות, אבל אם נאלצים לעשות חלוקה תקציבית ולהתמקד בערוץ כזה או אחר, אז תחילה יש להבין מה כל אחד מהערוצים יודע לספק ועד כמה המענה הזה רלוונטי לנו, לצרכים של הלקוחות שלנו ולמטרות העסקיות שלנו. נתחיל

קידום ממומן

גוגל נחלק לשתי זירות מרכזיות של פעילות. הראשונה היא קידום אורגני במסגרתו גוגל מאנדקס את האתר ומקדם אותו בתוצאות החיפוש על בסיס מילות מפתח רלוונטיות, כאשר האתר מופיע בתוצאות החיפוש ומדורג בהתאם למידת ההתאמה שלו לנושא.  גוגל כל הזמן מעדכנים את הקריטריונים שלהם לבחינת התאמת האתר לנושא מה שאומר שבעל האתר צריך כל הזמן לעבוד ולעדכן את האתר שלו ולהזין בו עוד ועוד תוכן. זאת עבודה שדורשת התמדה ומסירות. קידום ממומן לעומת זאת הוא פעולה נקודתית שמצריכה להעלות קמפיין. נכון שצריך לעקוב אחריו, אבל לא חייבים, זאת אופציה שלא מתנה את קיומו ואף לא את הצלחתו.

בשונה מקידום אורגני, קידום ממומן עולה כסף, כלומר יש לשלם תמורת השימוש בשירות של קידום ממומן מעבר לבניית הקופי ועמוד הנחיתה עם איסוף הלידים וניהול הדאטה בייס. עבור קידום אורגני אין צורך לשלם לגוגל, רק להשקיע בפעולות הקידום.

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק גם הוא למעשה קידום ממומן, אבל זהו קידום ממומן אשר נעשה במסגרת הרשת החברתית ולא במסגרת גוגל. מצד אחד יש ברשת החברתית קהל שבוי ולצד הקנייה של אינסטגרם אפשר ליהנות לכאורה מסוג של אפקט הפמליה, אבל בפועל הקהל שנמצא בפייסבוק הוא מוגבל יחסית לזה שנמצא בגוגל. מעבר לזה, בגוגל נעשה חיפוש יעודי בעוד שבפייסבוק אנחנו סומכים על הסרת המגננות שזה טריק יעיל אפשר אולי פחות יעיל כשיש קהל שרוצה. כמו בגוגל.

יחד עם זאת במקרים מאד ספציפיים של מוצרים ושירותים שמתאימים לסביבה של הפייסבוק, השיווק בפייסבוק יהיה גם חלק מפעילות מיתוג ולא רק מכירה.

 

Photo by The Coach Space from Pexels