ביטוח בריאות לעובדים זרים – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

שתף את המידע!

שוקל לעשות ביטוח בריאות לעובדים זרים? אם אתה מעסיק עובדים זרים במקום העבודה אל תחשוב פעמיים! ביטוח בריאות לעובדים זרים הוא בגדר חובה על פי החוק ומי שלא יציית לחוק יעמוד בפני קנסות ואפילו מאסר במידה וייתפס. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מביא לכם את המידע שחשוב באמת לדעת על ביטוח בריאות לעובדים זרים וכל ביטוח אחר: ביטוח רכב, דירה, משכנתא, ביטוח בריאות וביטוח חיים. מוזמנים לקרוא עוד מאמרים קשורים לנושא ונושאים דומים כמו קרן פנסיה, תוכניות חיסכון, קופות גמל להשקעה ועוד.

מה התנאים לעשיית ביטוח בריאות לעובדים זרים

מכיוון שעובדים זרים המועסקים בארץ אינם זכאים לביטוח הבריאות הממלכתי כפי שזכאים לו אזרחי המדינה, עדיין יש את חובת המעסיק לעשות על חשבונות ביטוח בריאות לעובדים זרים לכל מקרה בו אותו עובד, ייפצע, יעבור תאונה או גרוע מכך במהלך שהותו ועבודתו במקום העבודה של אותו מעסיק. מוזמנים להיכנס אל מחשבון ביטוח בריאות ולבדוק כמה עולה ביטוח כזה ולקרוא עוד מאמרים בתחום הביטוח כמו מהו ביטוח אובדן כושר עבודה, מהו ביטוח בריאות פרטי ועוד.  

ביטוח לשנה אחת בלבד – ביטוח בריאות לעובדים זרים

חשוב לדעת: ביטוח בריאות לעובדים זרים הוא ביטוח שתקופתו היא שנה אחת בלבד ויש לחדש את הביטוח לשנה נוספת שלושה חודשים לפני תום תקופת הביטוח הנוכחית. מי זכאי לקבל ביטוח בריאות לעובדים זרים: כל עובד זר אשר מועסק בתחומי מדינת ישראל, זאת אומרת גם מי שאינו אזרח המדינה ואינו תושב המדינה ללא תעודת זהות וללא ואשרת מגורים קבועה. בנוסף לכך גם מבקשי מקלט זכאים לביטוח זה. מי לא זכאי לקבל ביטוח בריאות לעובדים זרים: מעסיק אשר בעבודתו מועסקים עובדים זרים מאחת מהמדינות הבאות: ניו זילנד, אוסטרליה, קוריאה, אוסטריה, גרמני וצ'כיה אשר יש להם אשרה ורישיון ישיבה שניתנו להם בשל הסכם לחופשת עבודה בישראל ואשר עומדים בתנאים הבאים:

  • עובדים שבאו לישראל למטרת חופש והעבודה שלהם כאן היא משנית ולא עיקרית
  • עובדים שמועסקים מקסימם 3 חודשים אצל אותן מעסיק
  • עובדים אשר שוהים בישראל מקסימום של שניים עשר חודשים
  • עובדים אשר כבר מבוטחים בביטוח רפואי אחר במהלך שהותם בארץ
  • כאשר מספר העובדים לא עולה על המכסה המותרת לאותה שנה

מה מכסה ביטוח עובדים זרים

בדומה לביטוח הבריאות הכללי וכיסויו, פוליסות הביטוח של עובדים זרים כוללת כיסויים רפואיים עבור שורה של נושאים כמו ניתוחים, רפואה דחופה, תרופות, ביקור רופא מומחה, ביקור בבית חולים ובחדר מיון, שירות מוקד טלפוני, שירותי אבחון, חיסונים, בדיקות מעבדה, אשפוזים בבתי חולים פסיכיאטרים, קבלת ציוד רפואי כמו הליכונים, כיסא גלגלים ועוד. כמו כן צילומי ריאות, בדיקות מנטו ובדיקות הדמיה, הוצאות רפואיות, בדיקות סי.טי רפואת שיניים דחופה, שירותי פינוי באמבולנס, ביטוח בגין נכות או מוות ועוד.

מה לא כלול בביטוח הבריאות לעובדים זרים

לא כל הטיפולים הרפואיים כלולים בביטוח הבריאות לעובדים זרים ובין מה שלא נכלל אפשר לציין: ביטוח עבור לידה, בדיקות גנטיות, ביטוח בגין מצב מחלה שכבר היה קיים, טיפולי אין אונות ופוריות ועוד. יחד עם זאת ניתן להכניס אותם לפוליסה. טיפולים אחרים אשר אינם נכללים בביטוח הבריאות לעובדים זרים הם: טיפול הנגרם כתוצאה מתאונת דרכים, עבורו לא נדרשים לשלם כלל. במקרה בו נגרמת תאונת עבודה במקום העבודה הטיפול ימומן על ידי הביטוח הלאומי במסגרת ביטוח לאומי לעובדים זרים.

מה עוד חשוב לדעת לגבי ביטוח בריאות לעובדים זרים

אם אתם מעסיקים אשר זקוקים לעשות ביטוח לעובדים זרים, כדאי מאוד שתוודאו שהגוף המבטח רשאי לעשות זאת שכן זהו ביטוח מיוחד. על המבטח להיות בעל רישיון בתקוף עבור הענקת ביטוח לעובדים זרים, אישור אשר מונפק על ידי המפקח על תחום הביטוח במשרד האוצר. כמו כן חשוב לדאוג שימולאו הטפסים הנכונים בשפת המקור של המועסק העובד הזר. יש לוודא שמונפק חיתום ביטוחי לאחר מכן. אין צורך בתקופת הכשרה כמו ביטוחים אחרים כאשר מדובר בפוליסת ביטוח לעובד זר. הביטוח לעובד זר תקף לשנה אחת בלבד ויש לחדשו שלושה חודשים לפני מועד פקיעת הביטוח.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל – נעזרים במידע שיש באתר, חוסכים ונמנעים מטעויות

כפי שאתם רואים זאת פרוצדורה לא רגילה ומעסיק אשר מחויב על פי החוק לעשות ביטוח בריאות לעובדים זרים המועסקים בעסק שלו צריך לדעת כיצד לעשות זאת כמו שצריך. במקרים כאלה עדיף תמיד להיעזר בסיוע מקצועי ומשפטי ולדאוג לכך שכל הטפסים ימולאו כצו שצריך ושהעובד הזר יבין על מה הוא חותם כך שלא תהיינה אי הבנות ולא יהיה מקום לטעויות ותביעות מאף גורם במידה ותהיה חלילה תאונה או פגיעה במקום העבודה.

עוד חשוב לדעת: לחברות הביטוח המספקות ביטוח עבודה לעובדים זרים יש הסכמים עם קופות החולים בארץ במסגרת 'ביטוח למהגרי עבודה' והן אלו שמספקות לעובדים הזרים את כל השירותים הרפואיים להם הם זכאים. דבר נוסף שטוב לדעת עבור המעסיק הוא הזכות של המעסיק לנכות חלק מהשכר המשולם לאותו עובד זר עבור מימון הביטוח הרפואי, כפי שנעשה גם עבור עובדים שאינם זרים בישראל.

רוצים לדעת עוד על ביטוח עבודה למהגרים, ביטוח לעובדים זרים וכדומה?

פורטל הביטוחים הגדול בישראל שמח לספק לכם את המידע החשוב הזה ומידע על כל סוגי הביטוח האחרים הקיימים כולל שירות מחשבון ביטוח בריאות ומאמרים על נושאים משיקים כמו: 'מהו ביטוח אובדן כושר עבודה', מה ההבדל ביען ביטוחו בריאות פרטי לממלכתי ועוד!

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il